Logga in på Mina sidor
Glömt lösenord?

Vad innebär föräldrakooperativ på Blåbäret?

Vi är ett föräldrakooperativ. Det innebär både mer insyn i verksamheten och även mer ansvar. Vi har föräldratjänstgöring, styrelsearbete och städdagar. Vi har 3 anställda pedagoger samt ett städbolag, men vi föräldrar sköter det mesta av städning och matlagning samt all inhandling av mat. I praktiken innebär det att varje förälder har ca 2 heldagar med matlagning och 3 städpass à 90 min per termin. Alla föräldrar har dessutom olika ansvarsområden; vi har en festgrupp, städgrupp, informationsgrupp, matgrupp, snickargrupp m.m. Alla nya föräldrar får en fadderfamilj som hjälper er i början med att få koll på allt och ha någon att ställa alla frågor till. Det finns lathundar och checklistor till hjälp vad det gäller både inhandling av mat, matlagning och städning. Eftersom vi föräldrar är en del av verksamheten så går alla en förstahjälpen-kurs samt får en genomgång i livsmedels- och städhygien.